Pendidikan Karakter Perspektif Tokoh Lintas Agama
Character Education from the Perspective of Interreligious Leaders
DOI:
https://doi.org/10.35719/fenomena.v14i1.578The discourse on character education has been strongly promoted as an effort to address the aforementioned social issues in education. Therefore, it is no surprise that the discourse on character education is widely discussed, debated, and deliberated across various media, including print (newspapers, magazines, tabloids, bulletins), online platforms, TV, and others. In several academic forums such as seminars, dialogues, discussions, workshops, and training programs, issues related to youth and their disparities are consistently brought up. Even education practitioners engage in addressing these current issues.
Wacana mengenai pendidikan karakter begitu kuat diwacanakan. Hal itu sebagai upaya untuk menjawab masalah-masalah sosial pendidikan di atas. Sehingga, tidak heran jika wacana pendidikan karakter begitu ramai diperbincangkan, diperdebatkan, dan didiskusikan mulai dari media cetak (koran, majalah, tabloid, buletin), media online, TV, dan lain sebagainya. Dalam beberapa forum ilmiah, seperti seminar, dialog, sarasehan, workshop, diklat, masalah remaja dan disparitasnya selalu diperbincangkan. Bahkan praktisi pendidikan pun melakukan pendidikan terkait dengan isu-isu aktual tersebut.
Downloads
References
Abdurrahman As Segaf. (2011). Filsafat Pendidikan Islam. Jakarta: Raja Wali Press.
Alfian. (1980). Politik, Kebudayaan dan Manusia Indonesia. Jakarta: LP3ES.
As’ad Said Ali. (2009). Negara Pancasila: Jalan Kemaslahatan Berbangsa. Jakarta: LP3ES.
Azzet, A. M. (2010). Mengembangkan Kecerdasan Sosial Bagi Anak. Yogyakarta: Ar Ruzz Media.
Dhofier, Zamakhsyari. (1982). Tradisi Pesantren. Jakarta: LP3ES.
Dhofier, Zamakhsyari. (2009). Tradisi Pesantren; Memadu Modernitas Untuk Kemajuan Bangsa. Yogyakarta: Pesantren Nawesea Press.
Hidayati, W., & Purnami, S. (2008). Psikologi Perkembangan. Yogyakarta: Teras.
Ihsan, Hamdani, & Ihsan, H. A. Fuad. (1998). Filsafat Pendidikan Islam. Bandung: Pustaka Setia.
Lexy J. Moleong. (2008). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Rosda.
Nasution, S. (2008). Sejarah Pendidikan Indonesia. Jakarta: Bumi Aksara.
Purwanto, Ngalim. (2002). Ilmu Pendidikan Teoritis Dan Praktis. Bandung: Remaja Rosda Karya.
Radar Jember. (2012, 13 Februari).
Suyanto, Hadi. (2007). Social Intelegence; Cerdas Meraih Sukses Bersama Orang Lain dan Lingkungan. Yogyakarta: Ar Ruzz Media.
Downloads
Section
License
Copyright (c) 2015 Rif’an Humaidi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.